خرید و قیمت تیرچه پیش تنیده هشتگرد و ساوجبلاغ

راهنمای خرید و استفاده از تیرچه پیش تنیده در هشتگرد : راهکارها و نکات مهم

هشتگرد ، یکی از مناطقی است که در ساخت و ساز از تیرچه پیش تنیده بهره می‌برد . استفاده از این نوع تیرچه در سازه‌های ساختمانی و سقف‌های بزرگ ، مزایای فراوانی دارد . از ویژگی‌های فولاد مورد استفاده در این تیرچه تا نکات مهم در ساخت و استفاده آن ، تمام این موارد در این راهنما بررسی‌شده‌ و به مهمترین راهکارها و ضوابط نظام ساختمانی پرداخته‌ شده‌ است . هشتگرد و ساوجبلاغ از توابع استان البرز هستند و در تیرچه پیش تنیده کرج به آن پرداخته شده است .

۱. استفاده از میلگرد قوی و خاص برای افزایش مقاومت تیرچه ها

استفاده از میلگرد قوی و خاص در زمان تولید تیرچه های پیش تنیده برای افزایش مقاومت تیرچه‌ ها یک روش موثر برای بهبود کیفیت و استحکام سازه‌ های ساختمانی است . از طرفی میلگرد حرارتی سقف تیرچه بلوک جلوگیری از ترک خوردن بتن در اثر انبساط و انقباض خشک شدن را می‌کند ، استفاده از میلگرد قوی از اهمیت بالایی برخوردار است .

محاسبه مقدار میلگرد حرارتی سقف تیرچه بلوک بر اساس ضوابط مشخصی انجام می‌شود . این محاسبات باید با دقت صورت بگیرد تا استحکام و پایداری سازه تضمین شود . همچنین نحوه اجرای میلگرد حرارتی در سقف تیرچه بلوک نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است . این اجرا باید از جوش سرد یا مفتول و به فاصله مشخصی از هم انجام شود تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود .

۲. استراحت یک هفته پس از بتن‌ریزی برای مقاومت اولیه

اهمیت استراحت یک هفته پس از بتن‌ریزی

بعد از بتن‌ ریزی ، استراحت یک هفته برای مقاومت اولیه بسیار اهمیت‌ آمیز است . این استراحت به بتن اجازه می‌دهد تا به‌طور کامل توسط آب بخورده و به مقاومت خود برسد . در غیر این صورت ، احتمال ایجاد اتصال‌های سرد ، کاهش مقاومت و دوام بتن، و مشکلات تمامیت سطح وجود دارد .

همچنین ، اگر بتن‌ ریزی در یک روز تمام نشود ، احتمال ایجاد اتصال‌های سرد و ضعف ساختاری وجود دارد . بنابراین ، استراحت یک هفته پس از بتن‌ریزی برای مقاومت اولیه بسیار حیاتی است تا بتن به‌طور کامل بچسبد و مقاومت لازم را به دست آورد .

در نهایت ، بتن تا حدود ۳ ساعت بعد از ترکیب با آب و مخلوط مجدد ، می‌تواند استفاده شود . اما اگر بتن تا پایان ترکیب نشود ، نیاز به دورریز شدن آن و هدررفت منابع وجود دارد . بنابراین ، بتن‌ریزی به‌طور دقیق و به موقع انجام‌ شده‌ و سپس استراحت مناسب برای مقاومت اولیه فراهم شود تا مشکلاتی از جمله اتصال‌های سرد ، کاهش مقاومت و دوام بتن ، و مشکلات تمامیت سطح به وجود نیایند .

۳. ویژگی‌های استاندارد فولاد تیرچه پیش تنیده در ایران

تیرچه پیش تنیده یکی از مهمترین مصالح ساختمانی است که برای ساخت و سازهای بتنی استفاده می‌شود . ویژگی‌های فنی این نوع تیرچه شامل ویژگی‌ های هندسی مقطع تیرچه ، ویژگی‌های مکانیکی تارهای کششی و ویژگی‌ های مکانیکی بتن است . همچنین ، تیرچه‌های پیش تنیده باید از بتن رده C۳۵ تولید شود تا مقاومت بیشتری داشته باشند .

مقاومت نهایی فولاد به کار رفته در تیرچه‌های پیش تنیده باید ۱۷۴۰ تا ۱۹۰۰ نیوتن بر میلیمتر مربع باشد . این مقاومت نشان‌دهنده کیفیت بالای فولاد وایر استفاده‌ شده‌ در تولید تیرچه‌ پیش تنیده است .

علاوه بر این ، ویژگی‌های فنی تیرچه پیش تنیده شامل بحث‌های ظاهری تیرچه‌ها نیز است ، و باید هیچگونه عارضه ، خشکی ، گسیختگی ، سوارخ‌ها و بافت‌های ناهموار در آن‌ها وجود نداشته باشد . این ویژگی‌ها نشان‌ دهنده کیفیت بالای تیرچه‌های پیش تنیده است که باید در هنگام خرید و استفاده مورد توجه قرار گیرد .

در نهایت ، آزمون‌های اسلامپ بتن ، گیرش و مقاومت آن در کارگاه باید انجام شود تا سقف تیرچه بلوک که با تیرچه پیش تنیده اجرا شده از ویژگی‌های مطلوب برخوردار باشد . این آزمون‌ها نشان‌دهنده استاندارد بودن و کیفیت تیرچه‌ های پیش تنیده است که برای استفاده در ساخت و سازها بسیار حیاتی است .

نتیجه گیری

با توجه به مطالب مطرح شده ، می‌توان گفت که استفاده از وایر های قوی در تولید تیرچه پیش تنیده هشتگرد و ساوجبلاق برای افزایش مقاومت تیرچه‌ها و استراحت یک هفته پس از بتن‌ریزی برای مقاومت اولیه از اهمیت بسیاری برخوردار است . ویژگی‌های استاندارد فولاد تیرچه پیش تنیده نیز نشان‌دهنده کیفیت بالای تیرچه‌ها است که باید در هنگام خرید و استفاده مورد توجه قرار گیرد . در نهایت ، آزمون‌های اسلامپ بتن ، گیرش و مقاومت آن در کارگاه نیز باید انجام شود تا سقف تیرچه بلوک از ویژگی‌های مطلوب برخوردار باشد . این موارد بسیار حائز اهمیت بوده و برای ایجاد سازه‌های بتنی با کیفیت بالا باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت .